1. Null

Médaille ou Note des batiments?

Discussion dans 'Demandez de l'aide ou des conseils' créé par Dark Sully, 15 Mai 2015.

  1. Dark Sully

    Dark Sully Novice

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    Bonjour à tous,
    Je voulais juste savoir en fonction de quel critère nous rencontrons nos adversaires;
    si c'est par rapport au nombre de médailles (donc notre classement) ou bien par rapport à la note de notre base (niveau des bâtiments) . Voilà merci d'avance!:D
     
  2. Darth_Kaizen

    Darth_Kaizen Maître Jedi VIP Membre Donateur Sentinelle à la retraitre

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    Salut!

    Un mix des deux en fait! Le niveau de tes unités/tourelles compte également! Après ça reste quand-même assez mystérieux... ;)
     
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  3. Dark Sully

    Dark Sully Novice

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    D'accord, merci beaucoup!!:)
     
  4. Milady

    Milady Maître Jedi VIP Membre Donateur Sentinelle à la retraitre

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    Coucou ,
    Et bien moi le support ( aide ) de swc ma repondu : strictement avec le score de ta base et non les médailles.
    Au plaisir :)
     
  5. Glowbulle

    Glowbulle Novice Membre

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    Oui c'est à note de base équivalente, et ni fonction des méd ni du QG.
    Ainsi un rebelle QG6 pourra tomber sur une base impériale QG9 qui a une note de base équivalente à la sienne, comme lui par exemple :
    aimg11.hostingpics.net_pics_381758image500.jpg
    "note équivalente" est cependant une fourchette qui s'élargit et en QG8 il n'est plus rare de se retrouver face à des joueurs qui ont 300 de note de base de plus que soi.
     
  6. Darth_Kaizen

    Darth_Kaizen Maître Jedi VIP Membre Donateur Sentinelle à la retraitre

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    Mes infos viennent du développeur Chris Menezes! Cf. Le site officiel ---> ses posts! Désolé pour ceux qui ne maîtrisent pas la langue de Shakespeare... Impérialement!

    "
    1. 11-20-2014, 09:45 AM#2 awww_playdomforums_com_image_php_35014d396deb83dc3578ad0dba84f10b._.png
      Chris_Menezes
      awww.playdomforums.com_tf_ideal_red_statusicon_user_offline.png Developer

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      Here is the technical explanation on how it used to work and how it works now.

      Disclaimer: Just like anytime we provide detailed technical information, none of this is a guarantee about how things will work in the future. This is simply an explanation of how they’ve worked in the past, and how they work right now. As always, this is subject to change in the future.

      In our game, we have a number of factors that we can tune that affect the matchmaking and rating system. These are occasionally updated (the last time was the patch on Oct. 15th that introduced the original medal caps), and they are used to better determine and create the ABR and matchmaking brackets.

      The factors that affect ABR are:
      · Slope = 0.00004
      · Y_intercept = 0.99

      Your ABR is calculated as:
      · Base_rating * (Slope * Medals + Y_intercept)

      So for a player with an example 1450 base rating (roughly a high-tier HQ 6/low-tier HQ 7):
      · 2000 medals = 1551 ABR
      · 4000 medals = 1667 ABR
      · 8000 medals = 1899 ABR

      Under the old matchmaking system (prior to the latest updates listed above), we had a fairly complicated formula with its own factors:
      · Exponent_divisor = 13
      · Multiplier_exponent = 1.85
      · Floor_constant = 10

      The matchmaking system then makes multiple passes trying to find you a target. Each pass is called a “bucket”. The system keeps making passes until it finds at least 200 viable targets for you, and then it randomly picks one and presents it to you. If you skip it, it picks another, and so forth, until it runs out of targets. At that point, it will go looking for more.

      Under the old system, the buckets started at 2 and went up to 6. Each bucket was defined as:
      abr ± abr(logabr/exponentDivisor) * bucketmultiplier_exponent + floor_constant

      This produced a formula that looked for a fairly narrow match at low levels, and expanded the possible targets you could get with each successive pass as you gained levels. This created a matchmaking curve that looks like this: http://d.pr/i/1bjat

      Looking at the graph, you’ll see that our hypothetical player (with a 1450 ABR and 4000 medals) could be matched with targets ranging from 1400 ABR – 1900 ABR on their first pass. This is an enourmous range, encompassing both fully-upgraded level 7 players who have less than 3200 medals, and a fresh level 6 player with 5000 medals.

      The new system is far simpler, and only uses two contants:
      · Multiplier_Exponent = 2
      · Multiplier_Base = 10

      Like the old system, it uses buckets, but its buckets start at 1 and go up to a maximum of 10. Each bucket is calculated as:
      abr ± multiplier_base * bucketmultiplier_exponent

      In contrast to the exponential graph of the previous formula, this one produces a flat, linear expansion: http://d.pr/i/1e96V

      What this helps do is narrow the bucket, to roughly ±10 points from your ABR. As a result, the system will try very hard to give you people who are right around your level.

      For lower level players, it never has trouble finding targets in the first bucket. For higher level players, it will have a bit more difficulty. For example, it may only find 30-50 people within ±10 points from your ABR, which we don’t consider enough for a solid matchmaking pool. So the next pass will look for people ±40 points, the third pass for ±90 points, etc, and keep adding them to the target list. Once it has 200 targets, it will pick one at random and give it to you.

      Given the scale that the game operates at, with millions of possible targets, very few players have any trouble finding an adequate pool of people. But for some players -- like the ones on the global leaderboard – there are only a few people to match against them. There aren't enough of them to fill their own matchmaking pool, and many of them will be either online or under protection at any given time, anyway. So we have to start looking further down the ladder into the pool of other level 7 players who have either a lot of advancement or a lot of medals.

      With this new system, we help to ensure that players are constrained in their pools to players of equal skill level, while ensuring that matchups are guaranteed for all players."
     
    Dernière édition: 16 Mai 2015
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  7. Glowbulle

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    Désolé mais ça n'a pas de lien avec les médailles,
    j'ai dans ma team une joueuse qui n'a que 14000 médailles et une note de base élevée, et qui s'est déjà faite attaquer plusieurs fois par Captain Hoon 36k méd, plus du double de méd qu'elle.
    -> note de base 'équivalente', comme l'indiquait Milady ainsi que le support.
     
  8. Darth_Kaizen

    Darth_Kaizen Maître Jedi VIP Membre Donateur Sentinelle à la retraitre

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    Lis la fin du post que je viens de ré-éditer avec la source...;) Il y est dit que ceux qui se trouvent au sommet, tel que le Captain Hoon, n'ont pas suffisamment d'adversaires de leur niveau, et sont donc redirigé vers des joueurs de rangs inférieurs! Et on y parle également d'avancement ET de médailles! CQFD
     
    Dernière édition: 16 Mai 2015
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  9. Glowbulle

    Glowbulle Novice Membre

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    ohh oké, + compliqué que ce que je pensais !
    merci beaucoup Darth_Kaizen pour l'article. je vais essayer de traduire tout ça pour mieux comprendre
     
  10. Darth_Kaizen

    Darth_Kaizen Maître Jedi VIP Membre Donateur Sentinelle à la retraitre

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    Mais de rien!
    Par contre, j'avais vu une de ses interventions lors d'une discussion que je n'ai pas retrouvé (y en a un paquet!) où il expliquait que tant qu'on ne touchait pas aux défenses (tourelles/boucliers/murs) et qu'on n'améliorait pas ses unités, une fois l'up de QG treminé (quelque soit le niveau), on restait dans la tranche de joueurs dans laquelle on était. Dés qu'on améliore un de ces éléments, on passe dans la tranche supérieure! Ceci pour éviter qu'on soit confronté à des joueurs ayant tout au max, dans le niveau au quel on vient tout juste d'avoir accès! Il est donc judicieux d'améliorer certains bâtiments tels que ceux produisant des ressources... Voilà, bon jeu! :Cat:
     
  11. Dark Sully

    Dark Sully Novice

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    Salut! Je vous remercie tous pour vos réponses et je comprends beaucoup mieux maintenant ahah! Bon jeu a vous :p
     
  12. Darth_Kaizen

    Darth_Kaizen Maître Jedi VIP Membre Donateur Sentinelle à la retraitre

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    Je t'ai envoyé un mp au sujet de ta demande... ;)
     
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